Friday, September 9, 2011

polis cari sampai kat rumah.

tengah sedap ayah aku terbaring atas tilam dekat rumah lama aku, tetiba terdengar satu deruman moto melulu ke pintu pagar rumah. Abah cuba mengintai, yang di lihat seorang polis yang beruniform lengkap datang.

polis : Assalammaualaikum...boleh saya masuk?

abah : Waalaikummusalam...silah lah masuk.

polis : encik kenal dengan nurul farhana?

abah : dia anak saya. kenapa encik?

polis : encik ada nombor telefon dia?

abah : ada...jap saya try call dia.
(dalam hati abah dak terkeruan berdebar nyer, soalan yang terlintas, kenapa dengan nana? apa yang dia buat? apa yang dah jadi)

abah : Na...awak kat mn?

nanato : dekat bandar lagi abah..nape?

abah : ada pakcik polis datang nih, awak cakap ngan dia.

polis : awak farhana ek. awak ada tertinggal barang tak?barang apa?

nanato : ada, wallet saya tercicir.

polis : ni ada sorang askar jupe wallet awak tercicir, dia tinggalkan pada saya. ok, awak datang kat bit polis dekat ngan bus station depan kedai tukang kasut.

nanato : baik encik.





p/s : phew...nasib baik ada abang askar jupe wallet aku, pastu dengan jujur nyer bagi polis, kalau tak naya aku kene leter ngan mak aku.  Nasib baik mak takde kat rumah lipis, kalau tak masak aku.Kalau dah serabut tue, memang apa pun tercicir. Habis jugak lah satu bandar Lipis tu aku tawaf.

4 comments:

Tuan Cimot said...

tragis nye kisah ko ni..heheh..askar dgn polis terlibat skali..

Unknown said...

nana duk hulu memang la...gigih abg polis meredah masuk utan tu nak pulangkan wallet haha

N A N a t O said...

tikah : tragis...nasib baik dpt jupe balik.

N A N a t O said...

Shoolihin : buyut kan....suka r kutuk kechau aku....polis tu p tmn lm aku je lah...x ssh pun.