Sunday, August 14, 2011

Cerita Puasa Gua

Jam baru pukul 2.30, alang-alang sudah gua lalu dekat kawasan bazar, gua singgah pergi beli karipap telur 4 keping. Baru je aku melangkah keluar dari kereta menuju ke kedai yang dituju, abang kedai sound kemas;



AbangKaripap : Dik beli-beli karipap dik, awal lagi nih nak berbuka puasa.

Nanato : Kak, karipap nih macam mana kira? Bagi saya 4 keping.

Sambil buat muka toyol gua, pastu tunjuk bibir kering gua dan bingkas tengok jam di tangan. 
Gua toleh kiri kanan, yang ada, cuam akak hindu je yang beli.




Sengal punya brother, kantoi kan aku kaw-kaw je. Mana dia tau aku time tu wajib cuti hari berpuasa dengan syarat. Aku beli karipap untuk anak sedara aku la. Ponggek !! kehkehkeh....


p/s :  Selamat berpuasa everybody. Puasa itu wajib tau.

7 comments:

zhrhtoodem said...

hahahah. diaorang tak tau tuh gaga. hahahhaha

zhrhtoodem said...

mak uih gaga.. minyak dia byk free radical tuh. HAHAHAHAHAH

N A N a t O said...

gaga : hahha..mungkin lah kot....dia cuba try n error je kot....

banyak tu gaga...nih seminggu lepas punyer minyak lagi dia tak tuka2....rosak bdan aku.

Shukri Mohd Ali said...

mujur dia tak sound : akak tak puasa eh kak? :D

N A N a t O said...

hahaha...klu dia sound terpaksa wat muka toyol untuk ke 2 kali....

shukri..awat kamu block blog kamu....

kakachan said...

die jeles ang leh mkn pagi2. apekan daye. hehe

N A N a t O said...

hahah..tu la pasal..tp aku x makan pg lagi time tue...