Thursday, August 5, 2010

gigi bongsu ek?

nak eja NGANGA pun aku berfikir dua tiga kali, sebab subjek Bahasa Melayu memang sudah lama aku tinggalkan. hanya pertuturan yang di aplikasikan. Hari ini aku nak cakap pasal NGANGA, sebab tetiba mulut aku menjadi sukar untuk di NGANGA dengan luas sejak pagi semalam.


'katanya gigi SULUNG nak tumbuh'


aku bicara dengan yakin, nah sedebik gelak aku kena ngan dua orang kakak aku yang memang aku sayang giler sambil lepak-lepak kat BBB tomyam malam semalam.


' gigi SULUNG?'

'kahkahkahkah'

'gila bahasa'
kaklong membalas

'gigi BONGSU la'

aku tersipu malu. perangai macam abah aku. main sebut je apa yang terlintas sambil malas nak pikir panjang.



p/s : perut mula lapar. hari ini, makan BK, satu langkah yang silap untuk aku ambil memandangkan aku tak boleh nak nganga luas-luas untuk ngap burger tue...cess......

11 comments:

Shukri Mohd Ali said...

hahaha. gigi sulung? =D

TiKa LEh said...

hahaha..gigi sulung..1st time aku dgr ni..hoho

N A N a t O said...

hahahha...asal aku rasa aku mcm pernah dgr tikah leh...

shukri : pnggil gigi sulung, sbb bru 1st tym dia tumbuh kat gusi tue...logik x?

afzan said...

lol.. tapi rasa2 gigi tu menganggu tak konsentrasi masa amik scroll nanti?

zaradgreat said...

gaga!
tape2
biar aku sorang je tak gelakkan ko gaga
:)
cubit tikaleh tuh

kalau tuh gigi sulung, gigi yg lain tuh camne pulak gaga?

N A N a t O said...

aish...mintak2 x ganggu...

N A N a t O said...

gaga:yg tue bley dikira gigi bongsu kot...hehehhe..

nanti kita cubit dia ek gaga....

adek dah besar said...

cilakak punya entry..
kutok aboh kaweh!!!!
CIS!!!

N A N a t O said...

hahahhah...abah aku jugak babe...

kakachan said...

gigi alang, gg angah wujud x nana.
haha.
udah lame x mkn kt bbb. rindunyee

N A N a t O said...

hahahha...gigi anganh mcm wujud,,myb kita boley nama kan sempena nama gigi yg tumbuh after gg susu..

tau xpe..rugi je kita x g lepak bb mlm tue..