Friday, March 4, 2011

DASAR BERKECUALI


nanato : awak...jue nak kahwin minggu ini, awak pergi tak?

muslimah : yeke, saya tak tahu pun. Bila?

nanato : Minggu ini, hari  sabtu.

muslimah : saya tak perasan dan tak tau pun awak. Kenapa awak yang tak kahwin dulu? Kalau tak mesti jadi orang yang first kat sekolah.

nanato : Hahahaha..soalan awak bisa buat aorta saya tertutup dan darah tak boleh di hantar ke otak. Mungkin bukan sekarang.

muslimah : Kalau awak kahwin, kompem saya datang. Boleh saya jumpe jodoh saya kat sana.

nanato : Kompem ok. Asyik....... Tapi kenapa bukan awak? Awak bila lagi? Tempat saya banyak ustaz muda tau.

muslimah : saya tak mahu ustaz.

nanato : Habis? Nak lecturer?

muslimah : Pun tak nak.

nanato : Engineer?

muslimah : Tak mahu jugak. Saya sekarang amalkan dasar berkecuali, tidak mahu memilih atau dipilih. Kalau boleh, saya tak  mahu kahwin.

nanato : Waa.....tegar sungguh. Ini lagi boleh buat otak saya berhenti berfungsi terus. Kenapa awak?

muslimah : _______( diam membisu)


19 comments:

adek dah besar said...

ini siri bercakap dengan siapa ni?

N A N a t O said...

siri bercakap sengan kawan ku la yop...lu kenal ke?

TiKa LEh said...

hhaha..aku pun mcm darah berhnti je baca..heheh

N A N a t O said...

hahhaha..ko pilih dasar apa plak tikah?

TiKa LEh said...

dasar pilih secara kreatif dan kritis..hahaha

Nabilah Atiqah said...

ade jgk org yg x mau kahwin...hehehe.....tgar btol die tue....

N A N a t O said...

tikah leh : hahhah...kreatif tu aku suka...

N A N a t O said...

nabilah : tu la psl...tegar...

Yua said...

nak amalkan dsr berkecuali jugak laaaa...

N A N a t O said...

yua....betul ke yua?kamu pasti?

zaradgreat said...

uish. saya mahu kahwin!

N A N a t O said...

gaga...kamu kawin sy dtg ok..

aizatieramli said...

ko cakap ngan sape ni weh?

afzan said...

awak dah gatal eh nana?

mimiey scha said...

nanaaa...aqu tag ko join contest nie..msti ko suker..heheh..moh join...

YOUsoF said...

Kalau tak bertemu engineer, dengan ustaz pun lagi la bagusss kan Nana.. ;)

N A N a t O said...

aiza: dengan ehem2..mestiko tau nyer..cpeat teka..sape yg pling muslimah kat semesta...

ngah : klu gatal...waa da kawen da skang nih...

N A N a t O said...

mimie : ooo...yeke..okesh2..klu rajin aku join...

N A N a t O said...

yousuf ; jupe ustaz, pakej tu, dunia akhirat..hehehhe...