Tuesday, February 8, 2011

falsafah abah


Di suatu petang yang hening, sedang rancak kami satu famili berdiskusi kencang, tetiba abah mengeluarkan suatu falsafah yang indah :



" doktor falsafah, anak bersepah "



 hahahha...tergelak besar kami seketika.lagi satu ayat sentap buat aku hari ini daripada abah :



"heee...menyampah betul abah nengok nana nih..."
"macam budak kecik je la...tak gaya umur 23 langsung."




seraya itu didalam hati berkata, saya awek muda abah...erk..awet muda or awek muda?




p/s : saya ada macam-macam nak buat sekarang.em...em..em...

12 comments:

Shukri Mohd Ali said...

kadang-kadang bila orang tua bercakap, mereka akan bagi ayat yang snagat cool =D

arriefa said...

jom transform bersama! hiyyah!

Cik SHiNJU said...

Kalau pangai muda,mmg awet muda..
Kalau muda tp pangai cam org dewasa tu
yg cepat nmpak tua nt..

wahida said...

mmg close ngan abah eh...jeles r...

TiKa LEh said...

buat mcm bdk kecik, dpt pkwe muda nt..kehkehkeh

N A N a t O said...

shukri..tu la...mmg sngt cool...

N A N a t O said...

iefa : mari....tp nak mula dr nmn nih?

N A N a t O said...

cik shinju : waa..sy setuju...

N A N a t O said...

k.wahida...close jugak la...sbb abha klakar org nyer.

N A N a t O said...

tikah...awak suka yg muda ek..muda 1yer ok la kot..klu muda sngt xmau...

afzan said...

falsafah ni buat gua rendah diri je

adek dah besar said...

anak bersepah bapak pula malas buang sampah!