Wednesday, January 27, 2010

Lu PikIr la sEndiRi bila MENGUNDI



hahahaha....
esok piliHan Raya KamPus. munGkin ada yand sudah sedia tahu dan mungKin ada yang tak mau amik pusing lansung pasal nih. memang banyak isu yang akan timbul kalau pasal pilihan raya ni. dari pemerhatian aku, pucuk pemimpin dulu still tak bawak perubahan kat HIDUP U dan mungkin ada yang mana aku terlepas pandang...haishh...so bakal-bakal MPP yang baru, sila bekerja dengan GIGIH ye...


aku tUlis pasal nih tetiba sebab aku terbaca kat Buku beRmuka-buka baru tadi, gambar yang di taG oleh rakankU..Cik Derk, unTuk promote cAlon pilIhan dia..okesy, good work Derk....hahaha..lawak memang lawak...cam nak gaduh plak aku nengok budak-budak nih..okesy-okesh, lepak-lepak, itu mungkin pandangan masing-masing daripada pemerhatian yang dulu-dulu. ada betulnyer apa yang EncIk Syawal daN Encik Muhamad katakan (sokong mereka kerana mereka cosmate saya..ihik2) , dan tidak salah juGa pada pendapat yang lain....hehehhe....kamu-kamu juga boleh lihat ini untuk bacaan umum dengan lebih lanjut...


mungkin mereka bagi pandangan dari pemerhatian yang lepas, memang jelas, takde apa pun yang berubah sinced aku masuk sini starting from my 1st yer till now...yuran kolej tetap naik juga...apa kes....KES TIDAK SELESAI la jawab nyer kan..hahahha....


kalau takde MPP pun maybe student-student still boleh hidup macam skrang....tadi nengok mereka nyer manifesto kat PUSANIKA SERBANIKA, macam agak kurang meyakin kan aku dan mungkin juga bagi orang-orang sekeliling yang tertengok mende tuE...sila rujuk cIk tIKah leh untuk pandangan yang lebih lanjut..hehehhehe...tapi mende nih bagus gak nak tunjukan bakat masing-masing kan..dan yang terpilih dan dipilih, sila tunjuk kan anda berbakat....


seperti apa Yang aku Cakap tadi, mungkin ada usaha-usaha mereka lakukan yang kami kami-kami tak nampak...so, MINTAK MAAF klu ada silap cakap..sebab aku bukan lah orang yang layak nak komen pape tentang mereka...hanya cuba berkongsi cerita disini...





UNDIAN BERMULA:-
  • Hari : KHAMIS
  • Tarikh : 28 JANUARI 2010
  • Masa : 8.00 pagi - 5.00 petang
  • Tempat : Kolej masing-masing atau PUSANIKA (bagi yang berdaftar diluar kampus)


Oleh hal yang demikain, Undilah Calon anda yang sesuai. jangan mengundi because nak stay kolej...hehehhe..pernah alami nya...dan mungkin ada yang mula berfikir nak buat UNDI ROSAK kan...isk..isk..isk...Sedang dipertimbangkan....


untuk mereka yang still x kenal calon (mUngkIn aku jUga dan aku pasti ramai yang xtau siapa calon-calon nYa), kenal calOn ANDA dan PANGKAH la yang mana korang suka atau tak suka..janji korang PUAS HATI kan..hahhaha...



p/s : goLonGan berJubah UnGGu, sila mengundi ye....dan kepada yag pUlanG, janGan lupa kat saya yang sentiasa GIGIH ini...ihik2...sangat jeaLoUs sama kamu-kamu...tika leh, saya nak bunga telur....

5 comments:

kakachan said...

nana, jgn buat undi rosak hey.. wohoho

nurzahidah said...

waaaaaaa,,mmg hot kan kat sy punyer fbook..!!
pe2 pun, sume ade pndgn msg2, sy just try d best to help my fren..yelaa..da last sem kan..nk jugak berbakti..mybe sy tersalah tag org tertentu..huhu..

pe2 pun, wish all the best..! selamat mengundi..

e.z.d.i.a.n.a said...

awk, dh g ngundi ke blom...???
hheheeh....

N A N a t O said...

saYa da p NgUndi da...awak nGuNdi Ngan tIkah lEh ek..
edah: memang hot giler la..btol tu..nyway..da slamat mengundi da...

kaka: aish..kaka, diam2...

comel said...

kata-kata aku ni diambil dari tan sri mahaleel
kalu nak jadi calon jadilah yang boleh bekerja secara realistik
janji perkara2 yang boleh anda lakukan
dan kita sebagai pengundi
undi pada mereka yang boleh buat kerja untuk kita
dan bukannya orang yang tabok macam2 kata

hehehe
bagi aku betol la
contoh yang terjadi
PRU Malaysia 2008
rakyat malaysia betol2 kuar mengundi
walaupun perbandingan besar
tapi konsep pemimpin yang boleh bekerja untuk rakyat adalah sama
dgn mpp bekerja unutk mahasiswa...

renung2kn dan selamat beramal
jom jadi baik
:)=