Thursday, March 11, 2010

perlumbaan tikus

perlumbaan tikus macam ini




rat race macam orang gileQ malam nih. dengan pagi tadi jalan macam nak patah kaki, malam nih wat perlumabaan tikus plak kan. berlumba dengan kaki-kaki tetikus yang susah nak lepas. dia dah makin maju dan dia pula maju kehadapan dari aku. semau semakin maju dan mula aturkan strategi masiang-masing untuk mecapai sesutau matlamat yang ingin dikecapi. siapa pemenang, masih belum ditentukan.



isk...penat untuk malam ini, dan saya mau berehat. saya sudah mau lepaskan tetikus dari sini, dan mula wat keje-keje yang bawa manfaat.



secara analoginya, rat race atau perlumbaan tikus, dalam arus pemodenan, banyak tikus-tikus yang cuba meletakkan satu usaha yang gigih untuk melalui lorong-lorong yang berliku namun, ia hanya sia-sia. kira macam korang wat keje tapi cam tak de pape pun faedah nyer.



tapi aku rasa perlumbaan tikus kami nih mungkin boleh bagi manfaat kat kami gak la kan untuk masa depan. tapi agak tidak bermanfaat untuk masa terdekat nih, sebab better la aku taip thesis, dari main perlumbaan nih. isk...malam nih lepak-lepak dulu. esok kita mula kan lagi.


p/s : sila FOLLOW jejak saya ini. jangan lagha ye.

0 comments: